life is what happends while you are busy making other plans

Alla inlägg den 15 augusti 2011

Av nela karlsson - 15 augusti 2011 20:22

               

Av nela karlsson - 15 augusti 2011 17:35

har haft lite ledig tid igår och idag. har passat på att ladda upp bilder på facebook och lite skype-dejter med mina fina hemma i sverige! ♥

idag tänkte jag först och främst ta en dusch - mitt hår är inte så lyckligt här. tror att det kan bero på vattnet? sen tänkte jag ta en promenad ner till havet! låter nog kameran följa med så jag kan fota och visa er där hemma hur fint det är här!


//


yesterday I had a free day and I have one today too so I'm spending my time on uploading pictures on facebook and skyping with my lovely once back home in sweden! ♥


first thing on my "to-do list" today is to take a shower. my hair isn't so happy nowadays. I'm guessing that my hair and the water here are not quite good friends yet. then I thought I could walk down to the beach. will probably bring the camera with me so I can take pictures and show my darlings back home just how pretty it really is over here!  

Av nela karlsson - 15 augusti 2011 03:18

har hängt med v. i princip hela dan idag. käkat kinamat och haft mysigt.. men i natt sover inte v. i min säng så det kommer kännas lite tomt. är fortfarande sjukt mätt sen maten vi åt så jag äter en lätt middag bestående av en liten körsbärsyoghurt och en vitaminwater xxx. nom-nom!


//


 


//


spent basically the whole day with v. today. we went down to the mall and had some chinese food. tonight v. is not sleeping in my bed so it'll feel a bit lonely. I still feel stuffed since the chinese food so I'm having a light dinner. cherry yogurt and a vitamin water. jummy!

Av nela karlsson - 15 augusti 2011 01:59

behöver nog skriva av mig lite för att liksom.. lätta på trycket. tror att jag fortfarande har ganska mycket blandade känslor inombords som behöver bearbetas. jag är absolut inte ledsen eller depp på något sätt. jag mår bra! men jag vill bara lätta på trycket liksom.. 


det var jobbigt att lämna sverige. jobbigt att stå på andra sidan glasväggen och vinka hejdå till mor och bror på flygplatsen i umeå. jag grät ögena ur mig men när jag kom till sthlm så kändes det helt okej. jag var ledsen men jag grät inte. första usa-tårarna kom på fredagen när mina fina tjejer skulle lämna new york och åka vidare till bland annat philly och d.c där brast allt liksom och jag grinade som ett litet barn - det kändes som om jag lämnade mina fina i sverige all over again. 


nu har jag snart bott här i två veckor och det känns bra. visst saknar jag mina fina där hemma men jag har haft sån tur att få träffa så underbara människor här så jag kan verkligen inte klaga. vi skrattar tillsammans, umgås, äter middagar, dricker gott, äter glass och donuts klockan 5 på morgonen, kramas, myser, dansar i regnet.. och jag har det bra! värre hade varit om jag liksom inte kände att jag passade in och på så vis kände mig ensam. men faktum är att jag inte har känt mig ensam alls sen jag kom hit. alla har verkligen varit underbara och tagit emot mig med öppna armar. jag är så otroligt tacksam! så med andra ord.. jag har det bra och blir väl omhändertagen och har så himla himla kul och uppskattar varenda sekund - men jag saknar er, mina fina där hemma. och jag älskar er så så mycket! ♥

//


I think I need to write a bit. just to get it out of my system really. I still have so many mixed emotions so the best way for me to deal with them.. is to write. I am not sad or down.. I feel great! I just need to process all the mixed emotions. 


it was really really hard to leave sweden. really hard to stand on the other side of the glass wall on the airport back home in umeå, and see mom and brother on the other side. I cried my eyes out but when I got to stockholm, I was ok. I was still sad but I didn't cry! the first usa-tears came last friday when I had to say goodbye to some of the girls who were heading to other places such as philly and d.c the tears just streamed down my face and it felt like saying goodbye to sweden all over again. really hard!


tomorrow I have been here for two weeks and it feels really good! sure I miss all my lovely once back home in sweden but I was so lucky to get here and meet all the wonderfull people here, so I can't really complain. we laugh, hang out, do the nice wining and dining, eat ice cream and donuts at 5 in the morning, hug, cuddle, dance in the rain.. I just love it! I have not felt alone, not even for a second, since I got here. everybody has been so nice to me and greeted me with open arms. and I am so thankfull for that! so to sum it up.. I love it here and I am being well taken care of and I'm having so much fun and I appreciate every second of my time here - but I sure miss all my lovely once back home in sweden. and I love you all more than words can say! ♥

Av nela karlsson - 15 augusti 2011 00:02

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Vad för slags blogg läser du helst?
 personlig, vardaglig
 om sex och samlevnad
 om bil och motor
 om mode
 om familjeliv
 om djur och natur
 om miljön och klimathotet
 om musik/kändisar
 lite av varje
 inget av ovanstående

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15 16 17 18
19
20
21
22 23 24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Bloglovin'

bloglovin

counting..


Ovido - Quiz & Flashcards